Tęczowe torby na zakupy powracają do IKEI. Sieć sklepów chce tym sposobem wesprzeć społeczność LGBT.
Torba na zakupy FRAKTA, będzie sprzedawana stacjonarnie w Polsce, a jest produktem limitowanym. Cały dochód z jej sprzedaży firma przekaże na 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Sprzedaż torby rusza w poniedziałek 17 maja, który jest Międzynarodowym Dniem Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii.
Wsparcie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów strategii Różnorodności i Włączania w IKEA, którą firma realizuje od 2020 roku. Dla organizacji jest ono tak samo ważne jak działania na rzecz m.in. równych szans dla kobiet w rozwoju zawodowym, równości płac, sprawiedliwego podziału obowiązków rodzicielskich, zatrudnienia osób z niepełnosprawnością, budowania otwartości na różne kultury – podano w komunikacie firmy.